StuMPA 2020: de jury is bekend!

Voor de 11de keer al organiseert WE MEDIA de Student Magazine Print Award, StuMPA. Daarvoor is opnieuw een multidisciplinaire jury samengesteld: creatieven, docenten van de deelnemende scholen, leden van WE MEDIA vertegenwoordigers van de vakpers.

De StuMPA heeft tot doel de interesse voor de magazinepers bij de jongeren (2de en laatstejaars studenten van het Hoger Kunstonderwijs) aan te wakkeren in combinatie met hun creatief talent. Het is belangrijk dat jonge creatieve mensen ook de waarde van dit medium leren kennen en waarderen als belangrijke informatiebron en als onderdeel van een merkopbouw.

Het is de bedoeling dat de studenten de troeven van het medium magazine optimaal proberen te benutten. Ze moeten creatief werken rond het medium in al zijn vormen als drie-dimensioneel voorwerp. Maar ze moeten ook gebruik maken van de mogelijkheden die een digitale extensie biedt om hun idee een duwtje in de rug te geven.

Zoals elk jaar zijn 5 Awards te winnen: een Gold, een Silver et 2 Bronze Awards en de Best School Award. Aan elke Award hangt een mooie prijs waar een student enkel van kan dromen: een week in Cannes ter gelegenheid van het Cannes Lions festival voor de winnaars van de Gold en de Silver Awards, een toegang tot het Creative Belgium Gala voor de 2 winnaars van de Bronze Awards…

De jury, onder de voorzitterschap van Damien Lemaire (Media Marketing), bestaat uit:

Creatieven:

  • Marie-Laure Cliquennois (TBWA)
  • Sam De Win (Prophets)
  • Nicolas Gaspart (mortierbrigade)

Scholen:

  • Philippe Lepinois (Saint-Luc Bruxelles)
  • Koen Vanstappen (PXL)

Vakpers:

  • Marine Dehossay (PUB)
  • Bart Kuypers (MediaSpecs)
  • Damien Lemaire (Media Marketing – voorzitter)

Uitgevers-leden van WE MEDIA B2C:

  • Renée Devrieze (DPG Media)
  • Thierry Hottat (Produpress)
  • Tom Wattez (Roularta Media)

Deze ploeg van professionals zal in twee fases jureren:

  • in eerste instantie, een maximum van 20 laureaten nomineren.  Deze sessie zal plaatsvinden in de kantoren van WE MEDIA B2C op woensdag 19 februari 2020.
  • in tweede instantie, zullen de (maximum) 20 genomineerden uitgenodigd worden om hun werk te verdedigen voor dezelfde jury en in publiek. Deze verdediging zal doorgaan tijdens de Young Creatives Day op vrijdag 3 april. De bekendmaking van de winnaars en de prijsuitreiking zullen diezelfde dag plaatsvinden.

Terzelfder tijd zal ook de Best School Award worden uitgereikt (op basis van het aantal genomineerden/laureaten per school).

Zin om meer te lezen?