DigitalAdTrust-label: samenwerking VIA en WE MEDIA

Het DAT kwaliteitslabel voor online campagnes trekt aan. Na de criteria voor display is nu ook video in voorbereiding. Om dat te realiseren heeft WE MEDIA langs uitgeverszijde een samenwerking opgezet met de Belgische audiovisuele bedrijven, verenigd in VIA.

Nu de eerste labels in display voor de belangrijkste geschreven nieuwssites van ons land zijn uitgereikt en een nieuwe golf wordt geaudit, is de ontwikkeling van het video-label in volle voorbereiding. Belangrijk daarbij is de betrokkenheid van de audiovisuele bedrijven. VIA, de federatie van audiovisuele media, en WE MEDIA hebben een akkoord bereikt om hiervoor samen te werken en zo de media zo breed mogelijk te bereiken.

DigitalAdTrust Belgium is gestart in de eerste helft van dit jaar. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites te beoordelen en te waarderen op basis van 5 criteria: zichtbaarheid, kwaliteit van de omgeving, fraudebestrijding, gebruikservaring en toepassing van de gdpr-regels.

Het kwaliteitslabel DAT is een initiatief van UBA en WE MEDIA. De toekenning van het label wordt verkregen na een audit van de site door de onafhankelijke auditeur FMA.

In heel Europa zijn gelijkaardige gesprekken aan de gang om eenzelfde label uit te reiken. Na Frankrijk is Belgiƫ het tweede en enige land waar het label al in werking is. De Europese uitgevers en media willen met deze garanties tegemoet komen aan de adverteerders die op zoek zijn naar meer transparantie en gegarandeerde kwaliteit voor hun media-investeringen.

 

Zin om meer te lezen?