Heropstart handel #kooplokaal

Nu ook de handel weer kan opstarten, kijkt iedereen in de sector ook uit naar het hernemen van de publicitaire campagnes. De actie #kooplokaal die op 1 april startte, loopt nog tot midden juni. Concreet betekent dit dat elk adverteerder bij de deelnemende titels het dubbele aan mediaruimte krijgt voor de prijs van 1. 155 titels van Belgische uitgevers doen mee aan de actie. U vindt de lijst HIER.   

Sinds de lockdown zijn ook de mediacampagnes, uitgezonderd de sensibiliseringsacties, in lockdown gegaan. Ondanks de adviezen van alle specialisten en marketeers om te blijven communiceren, hebben adverteerders hun campagnes massaal verschoven of zelfs afgelast. De Unie van Belgische Adverteerders, UBA, meldde zelf dat 81% van de adverteerders zijn campagnes heeft uitgesteld en dat 57% heeft gesnoeid in zijn mediabudget.

De uitgevers willen de adverteerders met hun 1+1 een stimulans geven.

Uitgevers en adverteerders hebben bij de overheid ook samen aangedrongen om een fiscale stimulans te geven voor investeringen. Dat dossier wordt nog onderzocht door de regering.

Voorts rekenen uitgevers en mediabedrijven ook op de overheden in heel het land van federaal tot lokaal en roepen ze hen op om hun communicatiecampagnes te verlengen, uit te breiden en te besteden bij de Belgische media. Ze zullen een steun zijn voor de sector en de economie sneller aanzwengelen.

Zin om meer te lezen?