Blijf in uw kot!

Vandaag hebben uitgevers van kranten en magazines beslist om al hun krachten te bundelen om de berichten van overheden en gezondheidswerkers nog te versterken en om te zetten in daadkrachtige verandering van het gedrag van elke burger. De actie is meteen ook een applaus aan het adres van de hele gezondheidssector in deze crisis.

Blijf in uw kot. Houd afstand. Red levens.

Die heldere sensibiliserende boodschap publiceren de uitgevers vanaf woensdag.

Samen met het bureau Bonjour willen uitgevers van kranten en magazines het medische personeel en alle gezondheidswerkers ook een hart onder de riem steken voor hun tomeloze inzet, vaak op risico van hun eigen gezondheid.

Nu de gezondheid van de bevolking op het spel staat, vervullen de onafhankelijke uitgevers meer dan ooit hun informatieve rol  in het belang van onze samenleving. Op de redacties is het alle hens aan dek om onophoudelijk nieuws te maken voor hun nieuwsbrieven, sites of gedrukte pagina’s, ook om te strijden tegen elke mogelijke desinformatie.

Vorige week nog erkende ook de overheid de essentiële rol van de media in deze crisis. De krantenwinkels mochten weer open en de media zijn erkend als essentieel bedrijf.

Deze campagne loopt sinds het begin van de week. Voortdurend komen er nog titels bij. Dank alvast aan alle uitgevers die deze actie ondersteunen :  Army Recognition, Ciné-Télé-Revue, Autogids, Autowereld, Bootmagazine, demens.nu, Eos Wetenschap, Faro, Femmes d’Aujourd’hui, Gael Maison, Hippocampus, Ik ga bouwen, Je vais construire, Kerk en Leven, Knack, Le Vif/L’Express, Libelle, MediaSpecs, Moniteur Automobile, Motoren & Toerisme, Motorrijder, Moustique, Ondernemen, Principium, Pub.be, Renoscripto, Rotary, scout24.be, SoirMag, Télépocket, Télépro, UBA, UCM Magazine, VT Wonen, Wonen Landelijke Stijl.

Zin om meer te lezen?