#MAGnify2019

Veel enthousiasme en inspiratie tijdens de derde internationale conferentie over magazine-media georganiseerd door WE MEDIA.

 Marcel Vanthilt, gastheer van het event, was opnieuw in zijn beste doen, liefhebber van magazines, avant-gardist, artist en met gepaste stijl spiritueel tegendraads.

 

 

 

Jeroen Naudts kwam de resultaten van de studie toelichten over de rol van influencers die hij uitgevoerd heeft op Artevelde Hogeschool Gent. Hij gaf nuttige inzichten in de wereld van jongeren en influencers met alle mogelijke toepassingen voor magazines en adverteerders.

 

Uit Nederland kregen we de bevestiging door Nancy Detrixhe (MMA) dat magazines in deze digitale tijden ook in print een baken van vertrouwen en een aangename toevlucht vormen, ook voor de jongere generaties. Normen en waarden, ethisch gedreven ondernemen, het zijn aandachtspunten waar jongeren belang aan hechten in hun job.

 

Harry Demey bracht zijn getuigenis over het belang ervan voor ook onze industrie en hoe hij dit toepast in zijn creatief bureau LDV United.

 

 

 

Yves Del Frate, CEO van CSA & Data Solutions van Havas Group, overtuigde met hun recent onderzoek – voor wie nog zou twijfelen – over de kracht van de pers in het algemeen, zeker ook offline en bij uitbreiding van andere klassieke media in het aankoopproces van de consument. Er gaat niets boven eigen kwaliteitsvolle content.

 

En tijdens een uitgebreide sofasessie gemodereerd door Danny Devriendt (IPG Dynamic) zochten alle betrokkenen uit de mediaketen van print tot digitaal, van creatieveling tot redactie en agentschap naar het vertrouwen dat nodig is om ook digitaal orde op zaken te stellen.

Bekijk de video hieronder.

 

 

Afspraak volgend jaar op donderdag 01 oktober 2020 voor de 4de editie van MAGnify.

 

Zin om meer te lezen ?