Op 18 mei hebben we met WE MEDIA en de Vlaamse overheid het startschot gegeven van het Vlaams relanceplan. Vertegenwoordigers van het kabinet van minister Dalle en de administratie hebben de steun van 35 mio euro voor de digitalisering van de sector toegelicht aan de leden uitgevers van WE MEDIA.
Voor een aantal projecten zal een consortium van bedrijven worden opgericht. Andere projecten worden gerealiseerd via een éénmalige projectoproep zoals het grootste budget van 21,5 mio euro voor de digitale transformatie.
Eerder publiceerden we ook al over dit plan.
Een 30-tal leden van WE MEDIA was aanwezig op de infosessie. Het is de bedoeling om in de komende maanden meer informatie te verschaffen en van gedachten te wisselen. Dat kan individueel per uitgever of gegroepeerd. Ook zullen inspiratiesessies worden georganiseerd.
WE MEDIA zal voor de leden dit mee begeleiden in samenwerking met de overheid.
Wie de infosessie niet kon bijwonen, kan ze opnieuw bekijken in de member zone.
Ook de presentatie stellen wij onze leden daar ter beschikking.
Hieronder de gegevens van de contactpersonen bij de Vlaamse overheid:
Programmamanager Digitale Transformatie Vlaamse Mediasector
Departement Cultuur, Jeugd en Media
Adjunct-Kabinetschef Media en Jeugd – Kabinet van Benjamin DALLE
Vlaams minister van Brussel, Jeugd en Media
Consultant digitale transformatie Vlaamse Media
in opdracht van Departement Cultuur, Jeugd en Media
Zin om meer te lezen?
- De Europese pers in gevaar!
- België is natisch magazine Seatalk rijker
- Papier betekent vertrouwen
- StuMPA 2020-21: and the winners are…
- CIM: Persstudie pauzeert
- DAT Belgium: groeiende valorisatie
- Adverteerders erkennen steeds meer het belang van lokale media