Creativiteit rond Corona

Het is een grote uitdaging om in deze coronacrisis te werken en zeker om te excelleren. Iedereen maakt er het beste van om op zijn manier, aangepast aan het product de crisis te overleven. Ook de leden van WE MEDIA zijn creatief. Ze spelen in op de actualiteit en geven zo ook meerwaarde aan de samenleving en hun eigen bedrijf.

We hebben een selectie gemaakt van enkele opmerkelijke initiatieven bij leden van WE MEDIA

 

Oikos

Voor de kunst- en cultuurtijdschriften is de situatie bijzonder schrijnend. Het culturele en artistieke leven ligt helemaal stil. Bij Oikos, een denktank voor sociaal-ecologische verandering, is Corona een uitgelezen kans om een maatschappelijk initiatief te starten samen met 10 andere uitgevers. Met #Beternacorona lanceren ze een debat voor een sociaal-economische heropbouw na corona. https://www.oikos.be/component/k2/item/1287-uitgelicht

 

Dobbit TV

Nu de scholen gesloten zijn heeft Dobbit tv, de tv-poot van de vakbladengroep PMG, een tweetalig lessenpakket in beeld voor leerkrachten en leerlingen uit het beroeps- en technisch onderwijs in Vlaanderen en Wallonië. Van maandag tot en met vrijdag zijn er educatieve tijdsblokken van 10u. tot 12u. en van 14u. tot 16 u. Ze haalden met hun initiatief ook de nationale tv-media. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/27/doe-het-zelfzender-dobbit-tv-helpt-leerlingen-met-praktijklessen/

 

Mediahuis

WE MEDIA Digital

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

https://mediahuis.be/advertising-blog/mediahuis-geeft-50-miljoen-banners-weg-aan-lokale-handelaars/

 

L’Eventail

Het tijdschrift L’Eventail wil in deze tijd van lockdown kleur en vrolijkheid brengen met een wedstrijd op basis van tekeningen en kindertaal. De tekeningen of teksten moeten gaan over de manier waarop kinderen deze periode beleven, hoe ze het virus zien en hoe ze ouderen of zieke mensen helpen.  De wedstrijd is in samenwerking met 3 commerciële partners en de winnende tekening wordt gepubliceerd op de social media van het magazine. Ook is er een prijs van de partner.  https://mailchi.mp/9acfd9158285/grand-concours-chocolat-de-pques-1246246?e=3e64a1ecb6

 

Kerknet.be

Bekende Vlamingen vind je traditioneel in de populaire publieksbladen, kerknet.be publiceert een podcast met zangeres Lisa del Bo die onder meer getuigt over haar tegenslag met corona en haar geloof dat vertrouwen geeft.

https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/audio/lisa-del-bo-zangeres-gelovig-en-thuisgekomen-podcast

 

 De Bond

De Bond heeft zijn voordelenkatern, centraal in het magazine, speciaal voorbehouden om lokale adverteerders in de kijker te zetten. Zo steunen ze de lokale handel. De actie past binnen #kooplokaal. Wie 1 advertentie koopt, krijgt er twee. Normaal publiceert de Bond in dit katern de regionale activiteiten en de spaarkaartkortingen voor hun leden.

https://publicarto.be/fr/medium/de-bond-nationaal/

 

HLN.be en Demorgen.be

WE

Om te zorgen dat iedereen geïnformeerd kan blijven, maken HLN en De Morgen de basisverslaggeving over het coronavirus voor iedereen gratis toegankelijk. De nieuwssites hebben ook een coronanieuwsbrief zodat lezers geen enkele info moeten missen. Het Laatste Nieuws zorgt daarnaast voor extra entertainment met puzzelplezier, ook voor de kleinsten, en voor extra leesvoer met interessante verhalen en reportages.

 

Guido

Het magazine Guido dat normaal verspreid wordt op de campussen van de studenten, is voor het eerst in 20 jaar verdeeld via de post. In juni zullen 60.000 studenten deze speciale editie van Guido Magazine ontvangen in hun brievenbus.

https://www.mediaspecs.be/fr/le-guido-magazine-de-juin-sera-envoye-par-la-poste-a-60-000-etudiants/

 

Bode van Schoten

WE MEDIA

Deze uitgever van gratis pers heeft de actie « SAMEN STERK » opgezet. Samen met Bie-sign hebben ze een zelfklevende sticker ontworpen om op de grond aan te brengen en zo de klanten te helpen om de regels van social distancing correct toe te passen. De lokale handelaars kunnen de sticker personaliseren met hun eigen logo.

https://www.bodevanschoten.be/

 

 Publieksbladen

Ook bij verschillende publieksbladen zijn speciale acties opgezet. De redactie van onze b2b-site www.magazinemedia.be heeft een aantal geselecteerd.