Internationaal Congres van de FIPP: nog meer sprekers!

Hebben de abonnementen hun top bereikt, is dit het begin van een stijgende lijn of iets tussenin ?

In een recent artikel van The Atlantic, stelt auteur Amanda Mull de vraag of de piek van abonnementen is bereikt. Over de merken en dus uitgevers, met een uitgesproken focus op de werving van abonnementen als vaste inkomstenbron, wordt wel eens gesproken van het ‘Trump Bump’ fenomeen waarmee een uitholling van de abonnementen wordt bedoeld. Het staat in elk geval buiten kijf dat een sterk abonnementenbestand garant staat voor kwaliteitsvolle onafhankelijke journalistiek.

Het onderwerp neemt een belangrijke plaats in op het 44ste internationaal congres van de FIPP.  Zijn er nog groeimogelijkheden en waar liggen die ?

Will Page

Eén van de sprekers die het onderwerp zal behandelen is Will Page, voormalig hoofdeconoom van Spotify en PRS for Music (waar hij Rockonomics lanceerde) Will is ook de auteur van Tarzan Economics : Eight Principles in Pivoting through Disruption. Ook is hij lid van de London School of Economics. Hij zal het hebben over wat hij een foute abonnementen-strategie van de uitgevers noemt en hoe dat op te lossen.

Ook Alysia Borsa, Chief Business Officer en Voorzitter Lifestyle van het pas opgerichte Dotdash Meredith, zal er spreken. Zij zal uitleggen waarom volgens haar abonnementen niet de oplossing zijn voor de meeste merken.

De lijst van sprekers over dit thema is erg lang met ook nog : Douglas McCabe (Enders Analysis), Linda Weg (CSQ Magazine), Katie Van Neck (Tortoise Media).

Wilt ook u alles vernemen over de abonnementen-strategie ? Schrijf u nu in, als lid van WE MEDIA geniet u van een voordeeltarief. Alle info en voorwaarden vindt u hier.

Zin om meer te lezen?