BTOB Awards 2019 : and the winners are…

Op dinsdag 22 oktober zijn de BTOB Awards uitgereikt in de categorieën pers en communicatie.

Twee rijzende culinaire sterren, chef Isabelle Arpin en sommelier Hannes Desmedt waren de gepaste begeleiding voor deze feestelijke avond.

Deze competitie is een organisatie van MM in samenwerking met WE MEDIA.

 

Boerenbond en BECI grote winnaars in Press

In de BTOB Press competitie gaat de Gold naar de gepersonaliseerde newsletter van de Boerenbond (Best of Diversification). De Vlaamse landbouwersvereniging wint ook een Bronze met zijn magazine Boer & Tuinder (Best Relaunch).

De Brusselse Kamer van Koophandel (BECI) krijgt twee Silver voor zijn magazine Bruxelles Métropole (Best Content) en zijn podcast Next Step (Best Launch).

Tot slot mag Media Marketing een Bronze in ontvangst nemen voor de nieuwe versie van zijn site mm.be (Best Relaunch).

 

Lucy, vaakst bekroonde bureau van 2019

Lucy werd als vaakst bekroonde bureau van 2019 met een Gold, twee Bronze en een van de twee speciale Juryprijzen. Laatstgenoemde lauwerde ‘The Curiosity Click’ voor Brightfish, een campagne die ook Gold haalde in Best Use of Direct en Bronze in Best Use of Interactive. De tweede Bronze van het Best Newcomer Agency 2018 op de Merits en het Most Promissing Agency op de Mixx viel te beurt aan de campagne voor De Lift (Best Use of Radio/Audio).

Gutzandglory moet niet onderdoen. Het bureau keert huiswaarts met een Gold voor ‘Drainphalt – The Cloud Project’ voor Willemen Groep (Best Use of PR) en de tweede Speciale Prijs van de Jury.

Nog drie andere bureaus slaan een dubbelslag: TBWAThe Oval Office en DDB. TBWA wint met ‘Vindr’ voor KBC (Gold Best Use of Data/CRM en Silver Best Use of Interactive). The Oval Office pakt een Gold en een Silver met ‘Intimate Concerts’ voor SD Worx (Best Use of Event en Best Use of Interactive). DDB valt twee keer in de prijzen met twee campagnes voor de bedrijfsvoertuigen van VW: ‘Punching Door Tour’ (Silver Best Use of Promo/Activation) en ‘Bestand tegen de Sterkste’ (Bronze Best Use of Integrated).

Nog in Communication winnen de regies DPG Media en Lijncom ook twee prijzen. DPG Media mag twee Silver in ontvangst nemen dankzij ‘Thursday Night Life’ (Best Use of Data/CRM en Best Use of Integrated). Lijncom krijgt een Silver met ‘Win Your Tourbus’ (Best Use of Promo/Activation) en een Bronze met ‘Lijncom on Tour’ (Best Use of Event).

De laatste Bronze waren voor Wavemaker met ‘MM Google Home’ (Best Use of Publishing/Content), Prophets met de lanceringscampagne ‘Barco Series 4’ voor Cinionic (Best Use of Integrated), Serviceplan met ‘Agency Beats’, de rekruteringscampagne voor 20something (Best Use of Film/Video) en Profirst met ‘Redken Rage’ voor Redken (Best Use of Event).

 

Zin om meer te lezen?