Digital Ad Trust Belgium succesvol uit de startblokken

De lancering van het kwaliteitslabel Digital Ad Trust Belgium kent veel belangstelling. 6 bekende actualiteitssites hebben bij de lancering hun eerste label ontvangen en sindsdien zijn er al heel wat aanvragen binnen zowel van uitgevers als van adverteerders. Het label is ook onder grote belangstelling voorgesteld op seminaries voor adverteerders, agentschappen, regies en uitgevers.

De Belgische federaties UBA (adverteerders) en WE MEDIA (uitgevers) willen de kwaliteitsnormen voor digitale campagnes verhogen en zo ook het vertrouwen met de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt versterken.

De websites – 7sur7.be – DeMorgen.be – HLN.be – Knack.be – LeSoir.be – Sudinfo.be hebben het Digital Ad Trust Belgium Certified label net ontvangen.

Luc Suykens, vice-voorzitter van UBA en Harley Procter Brand Director bij Procter and Gamble is erg tevreden over dit initiatief: “ Als adverteerders kijken we enorm uit naar een houvast in de jungle van de digitale communicatie. Dit versterkt ons vertrouwen in de Belgische media.”

Thierry Hugot, voorzitter van WE MEDIA DIGITAL en Frans-Belgisch commercieel directeur van de groep Rossel voegt toe: “ Wij leveren al langer kwaliteit, nu kan het objectief en onafhankelijk worden vastgesteld.” En Hugot heeft ook hoge verwachtingen: “ Net als in Frankrijk rekenen we erop dat de adverteerders weer zullen switchen naar onze  kwaliteitsvolle media.”

 

Het onafhankelijke auditbureau fma zal de Belgische websites op die criteria controleren. In een eerste fase gaat het over display advertenties en worden de sites van WE MEDIA DIGITAL-leden geaudit. De uitbreiding naar video en de audit van andere websites die niet bij WE MEDIA DIGITAL zijn aangesloten, is voorzien vanaf begin 2020.

Meer uitleg over het label en de concrete kwaliteitscriteria kan u vinden op: www.digitaladtrust.be.

 

Zin om meer te lezen?