Instagrampoëzie: van digitaal tot print

Niet enkel de populaire commerciële publieksbladen breken zich het hoofd over hun digitaal businessmodel, ook in de wereld van de literatuur en de poëzie ontstaan nieuwe creatieve producten. Siel Verhanneman bewijst dat  ook poëzie op instagram tot een dichtbundel kan leiden. Of hoe kwaliteit altijd  bovendrijft.

WE MEDIA Poëziekrant

Siel Verhanneman deelt al 5 jaar haar poëtische verhalen via Instagram. Intussen volgen al 6.000 fans haar publicaties. Succesvol dus en in die mate dat uitgeverij Manteau met succes al 2 dichtbundels van haar heeft gepubliceerd, beide met illustraties. De twee bundels uit 2017 en 2018 bereikten de top tien van best verkochte dichtbundels.

Toch zijn er heel wat discussies over haar werk. Doet ze het voor de likes op Instagram of is het gewoon goede poëzie? Mensen lijken de combinatie van Instagram en poëzie problematisch te vinden. Bestaat er zoiets als Instagramkunst. Wat er ook van zij, Siel Verhanneman laat het niet aan haar hart komen en er is in elk geval een publiek voor haar publicaties of je dat nu met of zonder de grote K van kunst bestempelt.

Een uitgebreid gesprek met de Siel Verhanneman leest u in de Poëziekrant.

Bron: de Poëziekrant

 

Zin om meer te lezen?