Het Belgische digitale ecosysteem heeft een kwalitatieve boost gekregen. Bijna twee jaar na het lanceren van het kwaliteitslabel voor displayadvertenties, meldt DAT Belgium dat tot nu toe alle websites waarvan het label verstreken was ook hebben hernieuwd voor een duurtijd van een jaar.
Het meest recente voorbeeld van vernieuwing gaat naar de nieuwswebsites van Mediahuis (nu deel van Ads&Data). Dat is bijzonder goed nieuws daar het universeum indrukwekkende cijfers voorlegt met een nationaal bereik van 63% voor display. In Vlaanderen loopt dit zelfs op tot 70%. De interesse voor het label groeit ook nog.
Het voorbeeld van Frankrijk en Belgie krijgt internationaal ook navolging. Digital Ad Trust als kwaliteitslabel heeft nu ook de Zwiterse markt veroverd. Meer info over dit label vindt u op digitaladtrust.ch
Uitgevers of website-eigenaars die zich alsnog willen laten labelen kunnen zich in deze auditgolf nog inschrijven tot 2 september via www.digitaladtrust.be.
Zin om meer te lezen?
- Protasevich protest!
- Adverteerders erkennen steeds meer het belang van lokale media
- Bpost: persbedeling is een prioriteit
- Richtlijn Financiële Berichtgeving
- Digital Ad Trust Belgium bereikt 63% van alle Belgen
- Oog op de toekomst
- De druk op de GAFA’s neemt toe
- Frankrijk: Google zal betalen voor het uitgeversrecht
- 6 Franse uitgevers in Google News Showcase
- Machtsmisbruik Google moet aan banden