Hélaba, een nieuw magazine voor de leden van de KLJ

Vanaf 16 september krijgen alle 22.000 KLJ-leden (Katholieke Landelijke Jeugd) Hélaba, het nieuwe ledenmagazine in de bus. Hélaba verschijnt 4 maal per jaar en zal actuele thema’s brengen, BV’s met een mening en KLJ’ers met een inspirerend verhaal.

 

Na 51 jaar wordt Idee-magazine, het magazine voor de KLJ-leiding en bestuursleden vervangen door Hélaba, een gloednieuw lifestylemagazine voor alle KLJ-leden én hun gezin. Idee-magazine werd gerealiseerd in samenwerking met de grafische afdeling van de Boerenbond.

Hélaba wordt vanaf 16 september gelanceerd als een luxueus bookazine van 68 pagina’s en verschijnt 4 maal per jaar. “We kiezen resoluut voor een lifestylemagazine. Voor droge en saaie informatie is er geen plaats. Waarvoor dan wel ?” zegt Jonas Smeulders, communicatiemedewerker KLJ “We gaan voor boeiende verhalen van KLJ’ers maar we voorzien ook interviews met bekende Vlamingen, reportages, testjes en achtergrondartikels over thema’s die zowel jongeren als ouders aanbelangen.” Het magazine krijgt als ondertitel : “ een straf magazine voor iedereen die jong is of wil blijven”.

Hélaba wordt gerealiseerd in samenwerking met een custom publishing bureau. De reclameregie              van Hélaba is in handen van Trevi Plus.

Idee-magazine verdwijnt niet helemaal. Alle KLJ-leiding en bestuursleden krijgen samen met Hélaba een afgeslankte versie van Idee-magazine waarin nog steeds bericht zal worden over leuke activiteiten, antwoorden op vragen over verzekeringen en het belangrijkste KLJ-nieuws.

 

Lees meer over WE MEDIA C&C leden:

Dynamische magazine-activiteiten bij de Gezinsbond: lancering “Grootouders” magazine