Dynamische magazine-activiteiten bij de Gezinsbond : lancering “Grootouders” magazine

Na de grondige make-over van het ledenmagazine De Bond, lanceert de Gezinsbond vanaf 21 juni het magazine “Grootouders”.

Begin 2018 kreeg “De Bond”, het ledenmagazine van de Gezinsbond, een grondige make-over. De tweewekelijkse gezinskrant werd een maandelijks magazine. Voortaan krijgen alle leden een nationaal moederblad met een uitneembare regionale bijlage (10 edities). Dit in een handig en overzichtelijk formaat.

En vanaf 21 juni lanceert de Gezinsbond  het magazine “Grootouders”, een kwartaalblad. Tussen de verschijningsdata door worden maandelijkse digitale nieuwsbrieven naar de grootouders gestuurd.  Een logische stap gezien de ongeveer 50.000 leden ouder dan 55 jaar die de Gezinsbond telt en haar reeds specifieke werking naar deze doelgroep. “Tien jaar lang stond Gezinsbond aan de zijlijn om te supporteren voor duizenden grootouders in Vlaanderen. Met het nieuwe magazine richten we ons op álle grootouders, zowel de nog prille opa’s en oma’s als zij die al grotere kleinkinderen hebben.” aldus Helga Basteleurs van Gezinsbond.

“Grootouders” richt zich specifiek op de unieke rol die de grootouders opnemen in de opvoeding van hun kleinkinderen, met veel aandacht voor de relatie tussen grootouders en kleinkinderen.

Naast het ledenblad “De Bond” en nieuwkomer “Grootouders” geeft de Gezinsbond ook, “Brieven aan Jonge Ouders” (0-3 jaar), “BOTSing” (voor ouders met tieners tot 17 jaar) en het gezinspolitieke “Focus” (hierin worden de schijnwerpers gericht op gezinspolitieke hete hangijzers) uit.

Alle magazines van de Gezinsbond zitten in regie bij Publicarto (www.publicarto.be).