StuMPA 2019-2020: de genomineerden

De genomineerden voor de StuMPA (Student Magazine Print Award) zijn bekend. 20 laureaten zijn geselecteerd uit 100 inzendingen. Studenten van het 2de en 3de jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit bedenken een tijdschriftadvertentie voor print met een digitale extensie.

De uiteindelijke winnaars mogen naar het mekka van hun vak, het internationale Cannes Lions Festival. De 20  zullen hun werk publiekelijk verdedigen op 24 april tijdens de Young Creatives Day.

Het is al de 11de editie van de StuMPA, de wedstrijd georganiseerd door WE MEDIA, de federatie van uitgevers. 11 juryleden zijn samengekomen op woensdag 19 februari en hebben een hele dag de inzendingen bestudeerd en geëvalueerd.

De 20 genomineerden zijn:

 Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa) (prof. Isabelle Hubinon)

– Davina Lorenzano

– Shana Manallah

– Florent Fitdevoie

– Clémence Menu

– Emie Hodeige

– Valentine Cornu

– Margaux Poncé

 

ESA Le 75 (prof. Paul Moriau & Paul Van Biesen)

– Soufyan Boubker

– Mathieu Knockaert

 

Luca School of Art Ghent (prof. Anneke Rombaut)

– An-Sofie Keulen

– Steve Maes

– Liesbeth Fauconnier

 

ESA Saint- Luc Bruxelles (prof. Philippe Lepinois)

– Mila Evrard

– Stéphanie Killian

– Ketcha Luisa Gime

– Emilie Mainand

– Apolline Ducobu

– Robin de Gélas

 

PXL MAD (prof. Koen Vanstappen)

– Jinte Tholen

– Toon Conard

 

De jury bestaat uit 3 creatieven: Marie-Laure Cliquennois (TBWA), Sam De Win (Prophets) en Nicolas Gaspart (mortierbrigade);  2 docenten van de deelnemende scholen: Philippe Lepinois (Saint-Luc Bruxelles) en Koen Vanstappen (PXL MAD) ;  3 journalisten van de vakpers: Marine Dehossay (PUB), Bart Kuypers (MediaSpecs) en Damien Lemaire (MM – voorzitter); 3 vertegenwoordigers van de uitgevers-leden van WE MEDIA B2C : Renée Devrieze (DPG Media), Thierry Hottat (Produpress) en Tom Wattez (Roularta Media Group).

De studenten zullen hun creatie verdedigen voor dezelfde jury én voor een publiek van studenten en docenten. Dat zal plaatsvinden tijdens de Young Creatives Day op vrijdag 24 april om 14 uur te BBDO. De Young Creatives Day is een samenwerking van WE MEDIA met Media Marketing en Creative Belgium. De beraadslaging en de prijsuitreiking zijn op dezelfde dag.

Er zijn 5 Awards te winnnen: een Gold, een Silver en twee Bronze Awards alsook die van de Best School.

Aan elke Award hangt een mooie prijs: de winnaars van de Gold en de Silver vertrekken in juni naar het prestigieuze ‘Cannes Lions, International Festival of Creativity’, de winnaars van de Bronze worden uitgenodigd op de CB Awards & Party in Knokke.

 

Zin om meer te lezen?