Sterck: 10 jaar verfijning van een uniek concept

Kwalitatieve content en een kwalitatief netwerk, dat zijn de pijlers van Sterck, een B2B-concept met een magazine als katalysator. We hadden een gesprek met Eveline Haeck, die het initiatief al vier jaar leidt.

Ondernemers en vrije beroepers bij elkaar brengen, dat is de doelstelling van Sterck. “Het magazine is een van de twee pijlers van ons concept”, zegt General Manager Eveline Haeck. “Het is het speerpunt van externe communicatie naar de doelgroep van ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepen. Het magazine biedt content voor ondernemers door ondernemers. Denk aan sectordossiers, regionale dossiers, actuele hangijzers, tips & tricks, … Telkens staat ook een ondernemer op de cover. Een intrigerende mix van redactionele content en partner content. Ook onze partners proberen we immers met artikels visibiliteit te bieden.”

Van print naar omnichannel

Sterck. Magazine verschijnt driemaandelijks, in 2 edities. Naast de papieren uitgave is er ook de digitale versie. Beide zijn samen goed voor een bereik van zo’n 34.000 ondernemers (eigen onderzoek) en dat via controlled circulation. Onder andere op basis van de database van Trends Top krijgen ondernemers het magazine in de bus. “Ik zie het magazine niet uit ons aanbod verdwijnen”, klinkt het bij Eveline Haeck. “Het biedt diepgang en kwaliteit qua content, lay out en tone of voice.” Sterk. Magazine wordt immers al premium gepositioneeerd, met rechte rug.

Waar print bij de start centraal stond, bereikt Sterck. Magazine intussen ook via social media zijn publiek. Eveline Haeck: “We hebben meer dan 15.000 C-level volgers via onze socialemediakanalen. De content van Sterck. Magazine wordt vandaag ook gedeeld via deze kanalen wat maakt dat elke ondernemer anytime anywhere gevonden wordt.”

100 events per jaar

Sterck draait immers ook om de visibiliteit van de doelgroep, en zo komt het business model om de hoek piepen. “Ondernemers kiezen bij ons voor een samenwerking op lange termijn”, zegt Eveline Haeck. “Een samenwerking bevat een omnichannel communicatiepakket waar we samen met onze partner-ondernemers de beste formule uitdenken om het bedrijf en zijn expertise op de juiste manier te profileren. Daarnaast is er ook toegang tot ons uitgekristalliseerde netwerck.”

Netwerking is meteen de tweede pijler van Sterck. “Het Sterck. Netwerck is de exclusieve toegang tot een performant en uitgebreid zakelijk netwerck”, verklapt Eveline Haeck. “Ondernemers zitten er rechtstreeks aan tafel met de juiste ondernemers. Een netwerck zonder grote woorden, maar met kwaliteitsvolle gesprekken die concrete zakelijke business opportuniteiten genereren.” In totaal gaat het om zo’n 100 events per jaar.

Deze combo van content en netwerking kunnen we in de B2B-context gerust uniek noemen. Heel wat businessbladen bieden ook events maar niet op een dergelijke uitgekristalliseerde manier. Het Luxemburgse PaperJam komt allicht als enige nog wat in de buurt…

Zin om meer te lezen?