BTOB Awards Insights & BTOB Awards 2019

De BTOB Awards worden dit jaar reeds voor de 6de maal georganiseerd. Deelnemen is makkelijk. Stuur jouw uitgeverscase in via https://btobawards.com/nl. Om de kandidaat- deelnemers warm te maken voor de Awards organiseerde Media Marketing ism WE MEDIA B2B in juni de BTOB Awards Insights : BTOB marketing insights in combinatie met de winnende Gold BTOB-cases editie 2018.

Een sterk programma en ervaren spreker maakten van de BTOB Awards Insights een succes. In het eerste deel getuigden marketingexperts over hun ervaring met het inzetten van de klassieke marketingtools in de B2B sector. In het tweede deel werd de creativiteit en de sterkte van BTOB communicatie geïllustreerd aan de hand van cases van de 3 Gold BTOB Awards winnaars editie 2018.

Alex Thoré, juryvoorzitter BTOB Awards en oprichter van Magis Company, bracht drie marketingbenaderingen onder de aandacht die ook effectief zijn bij B2B-marketing : het belang van content welke bijdraagt tot een hogere credibiliteit van de marketingcampagne, influencer marketing die kan zorgen voor ‘consideration’ en ‘purchase’ enerzijds en ‘awareness’ en ‘inspiratie’ anderzijds. En tot slot experimental marketing die de klant positieve ervaringen met het product laat opdoen.

Inbound marketing is volgens Olivier De Laet, Digital Strategist bij Dallas, ideaal voor marketing in en met de B2B sector. Potentiële klanten gaan op zoek naar oplossingen voor hun problemen. Via inbound marketing vertrek je steeds vanuit de interesse en de noden van de klant. Van hieruit kan je aan lead qualification doen.

In het tweede deel stelden de 3 Gold Awards winnaars van de editie 2018 hun case voor. De Artsenkrant, uitgegeven door Roularta Healthcare, won de Gold BTOB Award in de categorie Press. Jan Bamelis, directeur van Roularta Heathcare lichtte toe dat binnen de context van sterk dalende advertentieinkomsten het onontbeerlijk is de B2B-consument centraal te stellen en deze sterke kwalitatieve content aan te bieden. Vandaaruit dienen nieuwe benaderingen en opportuniteiten uitgewerkt te worden. De Artsenkrant een extra editie van hun wekelijks magazine die volledig gerealiseerd werd door studenten geneeskunde en dokters in opleiding. Een interessante benadering om deze toekomstige doelgroep nu reeds te bereiken.

De 2 overige Gold BTOB Award cases, beiden in de categorie communication, waren de BMW case van Air Brussels en de Special Olympics case met hun campagne ‘Dare to Sponsor’.

Inschrijven voor de BTOB Awards editie 2019 kan tot 27 september via https://btobawards.com/nl Voor de uitgeverscompetitie staan 5 categorieën open : best content, best lay-out, best launch/relaunch, best diversification en/of BTOB Media Brand of the Year.

 

Hier kan je de winnaars van vorige jaar raadplegen