‘Brussel Metropool’ magazine (Beci) vernieuwd. Een geslaagd project met dank aan de gasthoofdredacteurs.

Nieuw formaat en nieuwe look & feel voor het magazine ‘Brussel Metropool’ (Beci). Een geslaagd project met dank aan de gasthoofdredacteurs.

Het magazine ‘Brussel Metropool’ van de Brusselse Kamer voor Koophandel (Beci) heeft een geslaagde remake doorgevoerd. Niet enkel qua vormgeving (formaat en papier) maar ook qua inhoudelijke aanpak (gasthoofdredacteurs nemen de touwtjes in handen).

Sinds januari is het magazine overgestapt naar een kleiner en handiger formaat (205×260 mm) en wordt het gedrukt op een andere papiersoort, met een natuurlijk tintje. Dit in combinatie met een modernere bladschikking.

De remake zit ook in de verandering van aanpak met meer inspiratie van buiten uit. Vanaf het januari-nummer vraagt de (vaste) hoofdredacteur aan een ‘gasthoofdredacteur’ om de touwtjes in handen te nemen en samen het maandelijks dossier voor te bereiden. De redactie bepaalt het thema maar de gasthoofdredacteur neemt deel aan de redactievergadering, participeert in de keuze van artikels, invalshoeken en te interviewen personen. artikelkeuze, de invalshoeken. µ

Emmanuel Goedseels (Whyte Corporate Affairs) heeft in het januari-nummer het dossier “Get ready for tomorrow” in handen genomen, architect Luc Schuiten deed dit in de februari-editie met het dossier ‘Urbanisme’ en in het actuele nummer neemt de jonge CEO van Daoust, Giles Daoust, het dossier ‘Grow your business’ in handen.

“Deze aanpak heeft het magazine grondig vernieuwd”, getuigt Emmanuel Robert, hoofdredacteur van ‘Brussel Metropool’. “Iedere gasthoofdredacteur heeft ons inspiratie van buiten af gebracht, ideeën die we zelf nooit gehad zouden hebben, interessante contacten … Ze zijn helemaal voor hun gastrol gegaan : Giles Daoust wou met cartoonist Pierre Kroll samenwerken, Luc Schuiten heeft zelf de cover getekend en het dossier vormgegeven ; elkeen heeft artikels herlezen en inleidingen geschreven … Voor ons is dit project echt stimulerend en verrijkend.”

De zeer goede ontvangst door onze lezers bevestigt dat we de juiste keuzes gemaakt hebben, besluit Emmanuel Robert : “ik heb nog nooit zoveel én zo positieve reacties gekregen bij de verschijning van onze 3 recentste edities.”.

 

Link naar het magazine via de Beci site : https://www.beci.be/magazine/

Brussel Metropool/Bruxelles Metropole is een maandblad (10 edities per jaar) met een gemiddelde oplage van 15.000 exemplaren. Het maandblad wordt gelezen door meer dan 21.000 decision makers.