Meer challenging, uitdagend dan 2020 kan je je als ondernemer moeilijk voorstellen, zeker ook voor de vakpers. Het jaar begon met toch grote onzekerheid door de Brexit, wie praat daar nog over, en werd nog onzekerder door Covid. Grote delen van de industrie lagen lange tijd plat, de internationale handel leek wel een jojo, de adverteerder slikte zijn budgetten in en de burger ging aan het sparen. Geen evenementen meer, betekende ook een belangrijke inkomstenbron die droog viel. Gelukkig was er de overheid die bijsprong met gepaste maatregelen. Stilstaan was echter geen optie en dus schakelde onze industrie sneller naar digitalisering en zagen we nieuwe vormen van digitale evenementen alsook publishing. Die bieden toekomstperspectief en willen we voort professionaliseren. De toekomst wordt zeker hybride, een combinatie van virtueel en print met nieuwe diensten die we aan onze klanten kunnen en moeten aanbieden. We zijn zeker een stuk slaagvaardiger geworden.

Andy Noyez

ANDY NOYEZ – VOORZITTER DEPARTEMENT B2B