Na het einde van de meest recente auditgolf in augustus 2023 heeft DAT Belgium weer het genoegen verschillende nieuwe labels aan te kondigen. De nieuwstitels van het toonaangevende mediabedrijf IPM Advertising (L’avenir, La Libre, La DH en Moustique) alsook de website van RTL, zijn vanaf heden ook gelabeld voor display. Dit betekent dat, naast alle andere reeds gelabelde titels, alle displayadvertenties voldoen aan minimumvereisten op vlak van brand safety, viewability, ad fraud, gebruikservaring en gegevensbescherming. Ook DPG Media koos ervoor om het displaylabel van de grootste nieuwswebsite van Vlaanderen, HLN.be, te vernieuwen voor een periode van 2 jaar.
Het tweede label, voor alle videoformaten, is redelijk stabiel gebleven. Naast HLN.be, dat bovenop display uiteraard ook videoformaten aanbiedt, werd ook het label van de populaire BVOD app “VTM GO” vernieuwd.
Geïnteresseerde partijen kunnen er altijd voor kiezen om hun website te laten labelen. Tarieven en informatie zijn beschikbaar HIER.
Adverteerders en reclamemakers die ondersteuning zoeken om het complexe medialandschap te kunnen navigeren kunnen zich steeds beroepen op de Media Trust Guide.
De eerstvolgende auditgolf begint op 1 oktober en duurt tot 31 december.
Zin om meer te lezen?