
MediaSpecs Database, de meeste complete cross-mediale databank voor mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten in België en Luxemburg, werd in een gloednieuw jasje gestoken. Gebruiksvriendelijkheid staat centraal, in een mum van tijd kan iedere professional een gedetailleerde lijst opvragen van alle tarieven en formaten van Belgische en Luxemburgse media. In deze kwaliteitsvolle omgeving, kreeg ook het DAT logo een welverdiende plaats toegekend. Het DAT Belgium logo verschijnt naast elk medium dat het strenge en onafhankelijke auditproces heeft doorstaan en hiervoor werd gecertificeerd.
In een digitaal ecosysteem, met een oneindig aantal media- en technologische partners van over de hele wereld, wordt het steeds moeilijker om kwaliteitsvolle en betrouwbare partners te onderscheiden van partners die weinig of geen meerwaarde hebben voor merken en consumenten.
Met Digital Ad Trust (DAT) Belgium wensen de Belgische uitgevers een lokale standaard in de markt te zetten die staat voor kwaliteit en transparantie. Wie het strenge en onafhankelijke auditproces doorstaat, krijgt een certificaat toegekend dat garandeert dat de omgeving vrij is van fraude en fake news, dat advertenties wel degelijk gezien worden, dat consumenten niet overspoeld worden met irritante reclame en dat hun data veilig en correct worden beheerd. Dit creëert een gecontroleerde en betrouwbare omgeving, waarin merken op een ethisch verantwoorde en kwaliteitsvolle manier gebouwd kunnen worden, waarin consumenten met een gerust hart hun tijd kunnen doorbrengen, waarin de regies van uitgevers een duidelijk kader hebben om hun commerciële activiteiten te ontwikkelen. De visibiliteit van DAT Belgium binnen MediaSpecs Database is een erkenning voor alle websites die zich dagdagelijks inzetten om de kwaliteit van hun diensten te optimaliseren, conform aan de verwachtingen van de markt.
Advertentiemogelijkheden en technologie zijn niet meer van elkaar te scheiden; data worden gebruikt om zeer nauwkeurige profielen te maken van consumenten groepen:
- Google, Facebook en tegenwoordig ook Amazon nemen een dominante positie in
- programmatische aankoopmogelijkheden evolueren
- cookies verdwijnen; ….
Een razendsnelle evolutie die de Belgische uitgevers en hun regies niet is ontgaan, de advertentiemogelijkheden zijn uitgebreider als ooit en worden voortdurend bijgewerkt, vernieuwd en verbeterd. Niet onlogisch dat we soms door de bomen het bos niet meer zien. De gloednieuwe database van MediaSpecs centraliseert alle relevante informatie, met enkele klikken op de knop heeft de gebruiker toegang tot de contactpersonen, formaten, afmetingen, tarieven en CIM-cijfers van alle lokale on- en off-line media. Net zoals DAT, is MediaSpecs uitgegroeid tot een lokale en kwalitatieve standaard, die elke mediaplanner en adverteerder helpt om doordachte en bewuste keuzes te maken bij het selecteren van mediapartners.
Bent u een adverteerder en vindt u dat specifieke websites een label verdienen ? Bent u een website, en wenst u meer informatie te ontvangen over het verkrijgen van een DAT label ? Stuur gerust een mail naar struyman@kasis.eu, samen bekijken we uw vragen en opmerkingen met als doel DAT af te stellen op uw noden.
Zin om meer te lezen?